hyundai_logo

Valoarea marcii Hyundai atinge un nou record

Posted on 16 octombrie 2012 · Posted in Noutati
  • Valoarea marcii Hyundai a crescut cu 24,4%, ocupand locul 53 in clasamentul “Best 100 Global Brands”
  • Hyundai a inregistrat cea mai rapida evolutie in randul marcilor auto, in perioada 2005 – 2012
  • Valoarea marcii Hyundai este in continua crestere, depasind media industriei

Hyundai – constructorul auto cu cea mai rapida evolutie a valorii de marca – a inregistrat o crestere de 24,4 procente, atingand cifra de 7,5 miliarde de dolari, conform studiului “2012 Best 100 Global Brands”, realizat de compania de consultanta Interbrand.

Hyundai a fost listat in acest clasament timp de opt ani consecutiv si s-a pozitionat anul acesta pe locul 53, inregistrand o crestere continua comparativ cu pozitia 84, detinuta in 2005.

Interbrand a publicat pe pagina web proprie: “Hyundai a devenit un concern in plina dezvoltare, care poate starni invidia rivalilor la nivel global. Prosperand in timp ce industria traverseaza un declin sever, Hyundai isi continua ascensiunea, asumandu-si pariuri indraznete care sunt transformate in oportunitati la nivelul fiecarei piete. Compania a aplicat aceasta strategie si in Europa.”

Mark Hall, director de marketing al Hyundai Europa, a declarat: “Hyundai a depus eforturi pentru a se dezvolta ca marca la nivel global, iar rezultatele studiului realizat de Interbrand sunt incurajatoare.

Anul acesta, Hyundai a castigat in Europa mai multi clienti pe plan emotional, gratie parteneriatului cu UEFA pentru campionatul Euro 2012. Implicarea noastra constanta in fotbal si noile initiative, precum revenirea in Campionatul Mondial de Raliuri, ne vor sustine in atingerea obiectivelor urmatoare”, a adaugat Mark Hall.

Evolutia cu 24,4 procente comparativ cu anul anterior a depasit in mod semnificativ rata medie de crestere a industriei, de 11,2%. Hyundai este de asemenea una dintre marcile cu cea mai mare rata a cresterii in randul companiilor la nivel global, rezultatele fiind comparabile cu cele ale marcilor Apple Inc., Google Inc. sau Amazon.com.

Clasamentul propus de Interbrand este realizat in baza bilanturilor financiare si a activitatilor de marketing, care se reflecta in potentialul profit al fiecarei marci.

Clasamentul marcilor auto – Top 10

Pozitia

(Auto)

Marca Valoarea marcii ($100 milioane) Pozitia ocupata in 2012 (total)
Crestere anuala
1 Toyota 303 9% 10
2 Mercedes 301 10% 11
3 BMW 291 18% 12
4 Honda 173 -11% 21
5 VW 93 18% 39
6 Ford 80 6% 45
7 Hyundai 75 24% 53
8 Audi 72 17% 55
9 Porsche 51 12% 72
10 Nissan 50 30% 73

Valoarea marcii Hyundai Motor (’05 -‘12)

Anul Valoarea marcii ($100 milioane) Pozitia ocupata (total)
2005 34.8 84
2006 40.8 75
2007 44.5 72
2008 48.5 72
2009 46.0 69
2010 50.3 65
2011 60 61
2012 74.7 53

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai in Romania din anul 1994 si aduce pe piata nationala 12 modele Hyundai, atat din gama autoturismelor, cat si din cea a autovehiculelor comerciale usoare. Fondata in 1967, Hyundai Motor Co. s-a transformat in Hyundai Motor Group, cu peste douazeci de subsidiare si fabrici afiliate, in domeniul auto. Hyundai Motor – care are sase fabrici in afara Coreei de Sud incluzand S.U.A., China, India, Rusia, Turcia si Republica Ceha – a vandut 4,06 milioane de vehicule la nivel global in 2011.